מעסיקים מספרים

סיפור הצלחה של יהודה גבאי, מנהל השיווק של שטיחי שמחון שיזם קליטה של עובדים בעלי מוגבלות בארגון.

שמחון – מרכז עיצוב ודקורציה

הרצון: מה הוביל את חברת שטיחי שמחון להעסיק אנשים עם מוגבלויות?

בהתחלה כשהציעו לי להעסיק אנשים עם מוגבלות, הקשבתי לזה אבל החשש היה גדול. אלא שבתהליך שעשיתי יחד עם מרכז התמיכה למעסיקים ראיתי שמדובר בחשיבה עסקית ואיתור עובדים מתאימים. אז בסופו של דבר קיבלתי את המענה שהייתי צריך למגוון משרות, תוך מיקוד בדרישות במשרה והתאמת האדם אליה. התהליך כלל מעקב וליווי מטעם המרכז,  גם בשלבי המיון שקדמו לקליטה, וגם לאחר מכן, בשלבי ההסתגלות הראשונים.

הכלים: באילו אתגרים נתקלת מאז שהתחלת להעסיק עובדים עם מוגבלויות וכיצד נעזרת במרכז?

אני חיפשתי זמן מה אדם למשרת מתקין, ומצאתי מענה דרך המרכז תמיכה. מספר ימי ניסיון והמועמד נקלט. עם זאת התגלו קשיים בתקשורת שכן המועסק הוא אדם חירש,  והצוות אינו דובר שפת סימנים.  אבל עם הזמן וההדרכה שקיבלנו מצאנו דרך לתקשר בצורה טובה ומספקת לשני הצדדים. גם כי הושגה יותר הבנה ביחס בקשיי השמיעה והדיבור של העובד, וגם באמצעות למידה בצוות של שפת סימנים.  על ידי שימוש  באוצר סימנים שקשור למהלך העבודה שלנו, הגענו למצב שגם העובד עם המגבלה וגם הסביבה השומעת מתנהלים יחדיו בדינמיקה תקשורתית בלי קשיים משמעותיים.  

הרווח: האם תוכל למנות רווחים נוספים לחברה מאז שהתחלת להעסיק עובד עם מוגבלויות?

בודאי. הדבר גורם לסיפוק אישי ומעביר מסר ערכי לכל חברי הארגון. אבל יותר מכל הערך הוא בתרומה לשילוב העובדים בקהילה. 

מה היית ממליץ למעסיקים אחרים ששוקלים לשלב עובדים עם מוגבלויות אצלם?

עובדים אלו לפעמים טובים ומועילים יותר מעובדים רגילים בעיקר בגלל הצורך שלהם להוכיח שהם טובים ואולי גם לא פחות טובים, מעובדים ללא מוגבלות.המגבלה אינה מהווה מכשול כאשר קיימת מוטיבציה להצלחה הן מן המעסיק והן מן המועסק.